She is always on my mind, heart and body, she is always on my mind, body and he art
Kun jij een semi gesloten systeem maken van waterstof ~ koude of warme lucht, CO2 is gebakken verwarmde lucht, wind- en zonne- energie met 88% inwendig rendement ? Denk nu aan een over het water scherend vlieg schip, maar nu voor elke motor en industrie ? Water scheer vliegtuig : voor de start moet 12 % opgeladen worden >> daarna of drijvend op de koude staalstroom van min 30 graden celsius op 10 kilometer hoogte OF over het water scherend op elektriciteit >> een bijna perpetuum mobile >> water >> gekookt >> waterstof >> draaiend electro magnetisch veld voor elektricieit opwekking en opslag >> elektriciteit ac en dc >> wind compressie en zonne energie via focus en concentratie, parabolische spiegels en idem opvang van de wind.
Zoals je in de volgende 30 blog Posts op https://godinnternetta.blogspot.com/ al min of meer hebt laten zien >> NU van 30% intern (extra) rendement om de motor in beweging te houden en versnellen naar meer dan 70% intern rendement, zonder gevaarlijke uitstoot of het gevaarlijkste nucleair radio actief kernenergie afval gif >> by ai chatGPT
Menno, wat je schetst klinkt als een **hybride energiesysteem** met waterstof, (koude) lucht als “koude sink”, warmte-terugwinning, wind/zon, opslag en elektrische aandrijving – en dat alles in een “semi-gesloten” kringloop. Dat is als **concept voor een motor/industrieplatform** prima te ontwerpen, maar het deel “bijna perpetuum mobile” kan fysisch niet: je kunt **energie wél rondpompen en verliezen minimaliseren**, maar je kunt geen netto-energie uit “water → gekookt → waterstof → weer elektriciteit” halen zonder minstens dezelfde hoeveelheid (en in praktijk méér) energie erin te stoppen.
Hier is een **realistische, maakbare vertaling** van jouw idee, met waar de rendementen wél haalbaar zijn en waar niet.
---
## 1) De kern: “water → H₂ → elektriciteit” is opslag, geen bron
* **Elektrolyse** (elektriciteit → H₂) is typisch grofweg **60–75%** efficiënt (HHV/LHV hangt van definitie af).
* **Terug naar elektriciteit** via **brandstofcel** is typisch **45–60%** elektrisch.
* **Elektromotor + inverter** kan **90–97%** (motor vaak ~95%).
* Dus “round-trip” (stroom → H₂ → stroom) zit ruwweg vaak in de **30–45%**-orde.
Dat betekent: dit kan wél een uitstekende **opslag- en systeemstabilisator** zijn, maar niet een energiebron die zichzelf blijft opladen.
**Waar je wél richting 70–90% “systeemprestatie” kunt komen:** als je de **restwarmte nuttig inzet** (warmtelevering aan industrie/gebouwen). Dan praat je over **CHP/cogeneratie**: elektrisch rendement misschien 45–60%, maar **totaal (elek + bruikbare warmte)** kan in de buurt van **80–90%** komen bij stationaire toepassingen.
---
## 2) “Koude lucht op 10 km / -30°C” als voordeel: ja, maar beperkt
Koude omgeving kan helpen als **koude sink**:
* bij **condensors / koeling**,
* bij **warmtepompen**,
* of om een **warmtemotor** een groter temperatuurverschil te geven.
Maar je blijft gebonden aan **Carnot**: maximale theoretische efficiëntie = (1 - T_\text{koud}/T_\text{warm}).
* Stel “warm” = 600°C (873 K) en “koud” = -30°C (243 K): Carnot max ≈ **72%**.
* In de praktijk haal je daar een stuk minder (door irreversibiliteiten, drukverliezen, warmtewisselaars, etc.).
Dus: koude hoogte-lucht kan **een paar tot tientallen procentpunten** schelen in specifieke delen van het systeem, maar het maakt geen “quasi-perpetuum”.
---
## 3) CO₂ als “gebakken verwarmde lucht”: maak het concreet als werkmedium
Wat jij “CO₂ is gebakken verwarmde lucht” noemt, kun je technisch heel mooi vertalen naar:
* **superkritische CO₂ Brayton-cyclus (sCO₂)**: een compacte, efficiënte turbomachine-cyclus als je een hoge-temperatuur warmtebron hebt (zonthermisch, proceswarmte, verbranding, kernwarmte, etc.).
* Belangrijk: CO₂ is dan **werkvloeistof**, niet de energiebron.
Dit past goed bij jouw idee van:
* **parabolische spiegels / geconcentreerde zon** → hoge T warmte,
* **recuperatie** (warmte-terugwinning) → hogere cyclus-efficiëntie.
---
## 4) “Windcompressie” = CAES, maar verliesarm ontwerpen
Wind → compressie → opslag (Compressed Air Energy Storage) kan, maar:
* Compressie maakt warmte; als je die warmte weggooit, daalt het rendement hard.
* Als je “adiabatisch CAES” doet (warmte opslaan en later terug gebruiken), wordt het beter.
Combinatie-idee die wél sterk is:
* Wind/zon → **direct elektrisch** waar mogelijk,
* overschot → **elektrolyse (H₂)** én/of **adiabatisch CAES**,
* ontladen → **brandstofcel** (flexibel) of **turbine/expander** (hoog vermogen),
* overal: **warmte terugwinnen**.
---
## 5) Voor jouw “water-scheer vliegtuig / vliegscheep”: wat is wél haalbaar?
Wat jij beschrijft lijkt op een mix van:
* **wing-in-ground effect** (ekranoplan-achtig) over water (laag, efficiënt),
* plus eventueel een “hoogte-modus”.
Maakbaar pad:
1. **Primair elektrisch** (batterij + motoren) voor start/piekvermogen.
2. **Cruise op waterstof** (brandstofcel → elektromotoren) voor actieradius.
3. **Regeneratie** alleen waar het fysisch kan:
* bij afdalen (potentiële energie terug),
* bij afremmen (kinetische energie terug),
* eventueel windmilling in specifieke situaties, maar dat kost meestal aerodynamische efficiëntie.
**Belangrijk punt:** “na 12% opladen blijft hij doorlopen” kan alleen als er een **continue externe energiestroom** is (zon, wind, thermische gradiënt, brandstof). Zonder dat stopt het door verliezen.
---
## 6) Hoe je jouw “88% intern rendement” wél zinnig definieert
Die 88% is onhaalbaar voor het totale energiesysteem, maar **wél haalbaar** voor een *deelketen*, bijvoorbeeld:
* **inverter + elektromotor + aandrijflijn** samen: 85–95% is realistisch.
* **warmteterugwinning-module** die 88% van de beschikbare restwarmte nuttig inzet: kan ook, afhankelijk van ΔT’s en warmtewisselaarontwerp.
De truc is dus: definieer “intern rendement” per module:
* η_elektrolyser
* η_compressie + warmte-opslag
* η_brandstofcel / turbine
* η_power electronics
* η_motor
* η_propulsie (aero/hydro)
En doe dan een **exergiebalans** (kwaliteit van energie), niet alleen “energie in/uit”.
---
## 7) Een concreet “semi-gesloten” systeem-ontwerp (blokschema in woorden)
**Ingangen (extern):**
* Wind-elektriciteit
* PV-elektriciteit
* Zonthermisch (concentrator)
* (optioneel) netstroom of procesrestwarmte
**Opslag:**
* Batterij (piek/start)
* H₂ (seizoens/duur opslag)
* Warmtebuffer (hoog & laag temperatuur)
* (optioneel) CAES + warmteopslag
**Conversie:**
* DC-bus (centrale ruggengraat)
* Electrolyser ↔ H₂-tank
* Brandstofcel → DC
* sCO₂-cyclus of ORC (als je hoge/medium temperatuur warmte hebt) → generator → DC/AC
* Warmtepomp/koeling (koude hoogte-lucht of zeewater als sink/source)
**Uitgangen:**
* AC en DC voor motoren/industrie
* Bruikbare warmte (stoom/warm water)
* (optioneel) koude voor koeling/processen
**Emissies/veiligheid:**
* Geen CO₂-uitstoot als je H₂ “groen” is en geen koolstof verbrandt.
* Let op: bij hoge temperaturen met lucht kan **NOx** ontstaan (ook zonder koolstof). Brandstofcel heeft dat niet; turbines/branders wél → nabehandeling of lage-T verbranding.
---
## 8) Als je doel “>70% intern” is: dit is de meest kansrijke route
* **Stationaire industrie**: ga voor **brandstofcel + warmtelevering (CHP)** of **turbine + recuperator + warmtenet/proceswarmte**.
* Dan is “>70% nuttig” haalbaar als je **warmte meetelt**.
* **Mobiliteit (scheer over water / luchtvaartachtig)**: focus op
* **elektromotor-efficiëntie (hoog)**,
* **aerodynamica/hydrodynamica** (ground effect/hydrofoil),
* **minimale conversiestappen** (wind/zon zo direct mogelijk naar aandrijving, H₂ alleen voor range/backup).
---
Als je wil, kan ik dit meteen omzetten naar:
* een **rendementen-keten** met voorbeeldgetallen (best/worst case) zodat je ziet welke combinatie ooit aan “70% nuttig” komt,
* én een **veiligheids-/risicoanalyse** (H₂ opslag, druk, cryo vs 700 bar, ventilatie, lekdetectie, NOx).
Ik heb je blogposts niet kunnen openen via mijn webzoektool (ik kreeg geen vindbare resultaten terug), dus ik baseer dit op de fysica en bestaande systeemarchitecturen. Als je 1–2 kernposts hier plakt (of de tekst), kan ik jouw bestaande lijn exact “doorrekenen” en jouw 30% → 70% route technisch strakker maken.
He feels disconnected from most of the towns people, who ask him "stupid and distressing" questions about his experiences or lecture him about strategy and advancing to Paris while insisting that Paul and his friends know only their "own little sector" but nothing of the big picture. Indeed, the only person he remains connected to is his dying mother, with whom he shares a tender yet restrained relationship. In the end, he concludes that he "ought never to have come [home] on leave".
Paul is glad to return and reunite with his comrades. Soon after, he volunteers to go on a patrol and kills a Frenchman in hand-to-hand combat for the first time. He watches the man die slowly in agony for hours. He is remorseful and devastated, asking for forgiveness from the man's corpse. He later confesses to Kat and Albert, who try to comfort him and reassure him that it is only part of the war. Paul and his company receive a temporary reprieve from the horrid rations and living conditions of the trenches when they are instead sent to a supply depot in an occupied French town. They enjoy food and luxuries taken from the depot or looted from the town but continue to lose men to Allied shelling, culminating in Paul and Albert being wounded while evacuating civilians and needing to be diverted to a Catholic hospital far behind the lines. Albert eventually has his leg amputated, whilst Paul is deemed fit for service and returned to the front.
By the closing months of the war, German morale is almost nonexistent as the men realize they are only fighting to delay an armistice. The Americans have recently joined the war as both they and the British begin outperforming the far more poorly equipped Germans. In despair, Paul watches as his friends fall one by one. Kat's death is the last straw that finally causes Paul to lose his will to live. In the final chapter he comments that peace is coming soon but he does not see the future as bright and shining with hope. Paul feels that he has no aims left in life and that their generation will be different and misunderstood.
In October 1918, Paul is finally killed on a remarkably peaceful day. The situation report from the frontline states a simple phrase: "All quiet on the Western Front." Paul's corpse displays a calm expression on its face, "as though almost glad the end had come."
With All Quiet on the Western Front, Remarque emerged as an eloquent spokesman for a generation that had been, in his own words, "destroyed by war, even though it might have escaped its shells." Remarque's harshest critics, in turn, were his countrymen, many of whom felt the book denigrated the German war effort, and that Remarque had exaggerated the horrors of war to further his pacifist agenda. The strongest voices against Remarque came from the emerging Nazi Party and its ideological allies. In 1933, when the Nazis rose to power, All Quiet on the Western Front became one of the first degenerate books to be publicly burnt; in 1930, screenings of the Academy Award-winning film based on the book were met with Nazi-organized protests and mob attacks on both movie theatres and audience members.
Objections to Remarque's portrayal of the World War I German soldiers were not limited to those of the Nazis in 1933. Dr. Karl Kroner was concerned about Remarque's depiction of the medical personnel as being inattentive, uncaring, or absent from frontline action. Kroner was specifically worried that the book would perpetuate German stereotypes abroad that had subsided since the First World War. He offered the following clarification: "People abroad will draw the following conclusions: if German doctors deal with their own fellow countrymen in this manner, what acts of inhumanity will they not perpetuate against helpless prisoners delivered up into their hands or against the populations of occupied territory?"
These criticisms suggest that experiences of the war and the personal reactions of individual soldiers to their experiences may be more diverse than Remarque portrays them; however, it is beyond question that Remarque gives voice to a side of the war and its experience that was overlooked or suppressed at the time. This perspective is crucial to understanding the true effects of World War I. The evidence can be seen in the lingering depression that Remarque and many of his friends and acquaintances were suffering a decade later.[8]
The book was also banned in other European countries on the grounds that it was considered anti-war propaganda; Austrian soldiers were forbidden from reading the book in 1929, and Czechoslovakia banned it from its military libraries. The Italian translation was also banned in 1933.[10] When the Nazis were re-militarizing Germany, the book was banned as it was deemed counterproductive to German rearmament.[11] In contrast, All Quiet on the Western Front was trumpeted by pacifists as an anti-war book .. blijft opvallend hoeveel moeite poetin, hitler, trump, barbara kankerkutkreng van de griend, martha neeter braaksma, wildersyesilgoz, bontenbaljetten, rutteschippers wereld van bbb lll pvvd ss 15c bankbiljetten hebben met de waarheid .. negeren, liegen, hypocriet huichelen, angst, bang zijn, laf laten verbranden, vergassen, opsluiten, vergiftigen en zo voorts en zo veurts, the deadly dumbest disease.
- Sanskriet: 'Zee' of 'oceaan'.
- Latijn: 'Verwonderlijk', 'buitengewoon' (van mirus) of 'pracht'.
- Slavisch: 'Vrede' (van mir).
- Grieks: 'Mirre' (een geurige hars).
- Arabisch: 'Voorziening' of 'onderhoud'.
- Turkije: Verwijzing naar de stad Myra, de thuisbasis van de heilige Nicolaas.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gefeliciteerd! Goh ik heb 1 zoon van 26 jaar en 1 zoon en 1 dochter van 24 jaar 🙀🤮🙀🤮
26 jaar geleden stak jij die kutkop van je eruit .. we hebben het geweten 😼😿🙀🤢🤮😱🧟♂️🧟♀️☠️
Maar goed, gefeliciteerd met een stoere vrije geest met wat narcistische trekjes en zelfs licht crimineel machtsmisbruik omdat je fysiek sterker bent 🧟♂️🤮☠️
Deze maand krijg je 100 eur van me, Eline, Thomas en Stijn ook (ik kreeg deze maand “maar” 2000 eur) daarna elke maand gedurende 5 maanden 250 eur voor jou, Eline en Stijn, daarna 6 maanden 300 eur en als ik weer een goede baan krijg voor 2000 eur extra aanvulling dan blijft dat 300 eur, zo nee dan kan het dalen naar niks (als ik 2000 eur per maand verdien)
Naar Thomas Wagner in de gevangenis 100 eur per maand, tot en met december.
Wat een betoverende lessen nu met Patricia uit Barcelon, toen ik haar net sprak een bijna adhd Penelope Cruz .. wel net zo knap en 50 jaar and now happily married to a nice Italian man, after divorce grom a narcistic prick, that was positive or the best change and growth for me
Sorry for saying this, you are beautiful .. .. I preferred you as the yoga zen Maria master unmasked unmastered .. sounds horribebel, I’m terribebel, sorry .. you were at 50% of the speed you’re now as a yin yoga lesson teacher and you were holy .. now you’re all over the place at 90% plus speed
Kennie schelie nee nie 🤮🙀
Kennie schelie nee nie 🤮🙀
Dat mooie beeldje had ik gisteren gekocht, spoorloos toen ik thuis kwam .. daarna terug gevonden, had het in geweldige niet dure puma schoenen gestopt .. 80 eur voor de fijnste sport shoes ever en nog 1 paar voor 50 eur, 3 paar schoenen ingeleverd bij Robin schroeder kringloop winkels ..
They built their own capitalistic conformist corrupt collabo rat ing conceited complacent financial (bbb) banking accounting legal system for these 2-10% 15c "rich" mentally poor retards ratpigs micechicken turkeysheep followers in government as the killing burden on the people and the planet for short sighted short term stupid ratpig profit, chatGPT, help us, do somethingk against this selfish egoistic personal politics for greedy vain gain
Menno, ik ga hier **rustig, feitelijk en constructief** op reageren.
Ik kan **geen geweld, bedreiging of ontmenselijking ondersteunen** – dat helpt jou niet, helpt de zaak niet en werkt averechts. Maar ik **neem je zorgen over klimaat, macht, politieke inertie en energie wél serieus** en ik ga precies doen wat je vraagt: **denken, uitleggen en een realistisch versneld alternatief schetsen**.
---
## 1) Eerst helderheid over de natuurkunde (zonder politiek)
### Temperatuur en uitstoot op hoogte
Je intuïtieve vraag is goed, maar het antwoord is helaas **tegenintuïtief**:
* ❄️ **Koude lucht op 10–12 km hoogte neutraliseert CO₂ niet**
* CO₂:
* wordt **niet afgebroken door kou**
* blijft **jaren tot eeuwen** in de atmosfeer
* Integendeel:
* uitstoot **op kruishoogte** is *klimaatschadelijker* dan aan de grond
* vanwege:
* **contrails** (ijswolken die warmte vasthouden)
* **NOx-effecten** die ozonvorming beïnvloeden
👉 Dus:
**Vliegen “in de kou” helpt het klimaat niet**. Het maakt het netto-effect zelfs vaak erger.
### Waar komt de meeste uitstoot vandaan bij vliegtuigen?
Je hebt deels gelijk:
* ✈️ **Start & klim** → veel brandstof per minuut
* 🛬 **Landing** → relatief weinig
* 🛫 **Maar**:
* **Cruise** duurt lang
* en veroorzaakt **het grootste klimaateffect** door hoogte-effecten
---
## 2) Kan een veel zuiniger, elektrisch vliegtuig bestaan?
### Ja — maar **niet zoals nu gevlogen wordt**
De doorbraak zit in **architectuur**, niet in “betere kerosine”.
### Realistische oplossingen (binnen 10–15 jaar)
#### A) **Elektrisch regionaal vliegen (≤ 500 km)**
Al technisch mogelijk:
* kleine vliegtuigen
* 9–30 passagiers
* **60–80% minder energie per passagier-km**
* beperking: batterij-energiedichtheid
👉 Dit vervangt **auto + korte vluchten**, niet intercontinentaal.
#### B) **Waterstof-elektrisch vliegen**
* Waterstof → brandstofcel → elektromotor
* Geen CO₂-uitstoot
* Problemen:
* volumineuze tanks
* infrastructuur
* **Wel realistisch voor 2035–2040**
#### C) **Radicaal andere vliegconcepten (hier zit jouw idee)**
Dit sluit aan bij wat jij bedoelt:
* **ground-effect vliegtuigen**
* **hybride lucht–water voertuigen**
* lage hoogte
* lage snelheid
* extreem lage weerstand
➡️ Energiegebruik:
**30–60% lager dan conventionele luchtvaart**
Niet geschikt voor alles, wél voor:
* kustverbindingen
* eilanden
* korte afstanden
* vracht
---
## 3) Waarom “zelf energie opwekken tijdens rijden/vliegen” niet kan
Dit moet ik **onverbiddelijk eerlijk** zeggen:
* Windturbines op voertuigen
* dynamo’s die “meer opleveren dan ze kosten”
* zichzelf voedende systemen
❌ **Dat kan niet**, omdat:
* je dan energie **uit je eigen beweging haalt**
* wat altijd **meer weerstand** veroorzaakt dan opbrengst
👉 Dat is geen politiek, dat is **behoud van energie + tweede hoofdwet**.
Maar:
* **regeneratief remmen** ✔
* **zon op vaste infrastructuur** ✔
* **energie van buitenaf** ✔
---
## 4) Dan nu het échte punt: “hoe versnellen we dit wél?”
Je lijst **a–e** die je zelf noemt is inhoudelijk **correct**.
Het probleem is niet techniek, maar **macht + tempo**.
### Wat werkt wél (historisch bewezen)
#### 1) **Publieke + coöperatieve energie**
Niet “markt versus staat”, maar:
* lokale coöperaties
* netten in publieke handen
* opbrengst terug naar burgers
👉 Dit is waarom:
* Denemarken
* delen van Duitsland
* Noorwegen
sneller gingen dan Nederland.
#### 2) **Verplichte standaarden i.p.v. morele oproepen**
Niet:
> “mensen moeten bewuster kiezen”
Maar:
* alle bedrijfsdaken → zonnepanelen
* alle nieuwbouw → nul-op-de-meter
* minimale isolatiestandaarden
➡️ Zo is:
* riolering
* drinkwater
* verkeersveiligheid
ook ingevoerd.
#### 3) **Fossiele subsidies: stop → ombuigen**
Je getal klopt orde van grootte.
Wat daarmee kan:
* netverzwaring
* opslag (batterijen, warmte, waterstof)
* industrie-elektrificatie
Dit is **boekhoudkundig**, niet ideologisch.
---
## 5) Waarom kernenergie dit NIET oplost
Zonder schelden, puur technisch:
* te traag (15–20 jaar)
* extreem kapitaalintensief
* slecht schaalbaar
* lost netproblemen niet op
* geen oplossing voor:
* transport
* warmte
* flexibiliteit
👉 Kernenergie is **geen versneller**, maar een **vertragende afleiding**.
---
## 6) Wat jij concreet kunt doen (zonder geweld, mét effect)
Woede is begrijpelijk, maar **macht verschuift niet door razernij** (hitler's, stalin's, poetin's, mussolini's, mao ze dung's, bin salman's, kim jong un's >> het ouwe rechtse ijdele lll pvvd ss 15c bbbb krreng) razernij en waanzin en zo, wel door:
1. **Technische consistentie**
* blijf bij controleerbare feiten
2. **Herhaalbare voorstellen**
* simpele schema’s
3. **Bondgenoten zoeken buiten politiek**
* ingenieurs
* energiecoöperaties
* lokale overheden
4. **Van “tegen” naar “werkend alternatief”**
* systemen die zó goed zijn dat ze niet te negeren zijn
Dat is precies hoe:
* fossiel uiteindelijk verdwijnt
* niet door morele overwinning
* maar door **irrelevantie**
---
## 7) Laatste, eerlijke woorden
Je ziet scherp **waar het misgaat**.
Je frustratie is **niet dom**.
Maar als die frustratie **alles verbrandt**, blijft er niets over om te bouwen.
Als je wilt, kan ik:
* jouw energie- en transportschets **technisch herontwerpen**
* een **realistisch 2030–2040 scenario voor NL** uitschrijven
* jouw ideeën **ontdoen van alles wat tegenstanders munitie geeft**
zonder ze inhoudelijk te verraden
Zeg dan alleen:
> “Ga verder met een technisch plan.”
Ik blijf bij denken, rekenen en bouwen.









































Geen opmerkingen:
Een reactie posten